mencetuskan REVOLUSI MALAYA

Apr 30, 2010

Yahudi BangSat!

Secara tidak sedar, semalam (19/04/2010), Israel telah berusia 62 tahun. Di Israel, perayaan 62 tahun dimulai isnin malam dengan upacara lampu obor tradisional di Gunung Herzl di Jerusalem. Tema sambutan tahun ini adalah pepatah dari Theodor (Binyamin Ze'ev) Herzl, "Jika Anda mengkehendakinya, maka itu bukan mimpi".

Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu mengeluarkan kenyataan khas untuk sambutan itu, "Pada Hari Kemerdekaan kita, ada dua mukjizat bangsa Yahudi: Keajaiban kebangkitan dan keajaiban pembangunan. Keajaiban kebangkitan, kerana kita yang tidak akrab dengan bangsa lain yang tersebar di seluruh dunia dan kehilangan kemampuan atas takdir tetapi masih mampu berjaya kembali ke tanah air kita dan membangun kembali kedaulatan di sini.

"Keajaiban lain adalah pembangunan (Israel): Apa yang telah kita bangunkan di negeri ini. Israel dengan cepat menjadi negara ekonomi serantau dan negara berkuasa dengan teknologi global dalam dunia pengetahuan di abad ke-21. Begitu juga dalam ilmu pengetahuan, perubatan, teknologi dan seni. Dalam segala bidang, kepintaran bangsa kita menciptakan negara yang megah," kata Netanyahu.

Netanyahu juga menyebutkan bahawa "Kita tidak di sini secara kebetulan. Kami di sini kerana ini adalah tanah kami. Kami telah kembali ke tanah kami, ke kota kami, Jerusalem. Kerana ini adalah tanah kami, ini adalah kota kami."

Perayaan negeri Israel raya itu seperti tahun-tahun sebelumnya selalu berjalan meriah. Dan dunia melupakan, bahawa mereka merayakan hari kemerdekaan mereka di atas tanah rampasan bumi Palestina.

diambil dari
blog http://khyrulhycal313.blogspot.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...