mencetuskan REVOLUSI MALAYA

Sep 25, 2010

skrip hd0p 1

Byk bnda nk ckp.
Nk coretkn kt cni.. ermmm… stat pd mner ekk..
Nk ckp psal nikmat dan dugaan niee.. mie petik ayt AL-QURAN dlu
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta." - Surah Al-Ankabut ayat 2-3
Bler bce ayt2 nie.. mmg sgt2 bnar.. kter mgaku beriman pd Nya..
Tp bler kter di dtgkn rse susah,rse pyah yg teramat sgt.. kter sering mgeluh..
Tuhan x sygkn aku ker? Nper tuhan bg dugaan mcm nie..
Nie lh hati kter yg lemah..
Bt0l.. kter sgt2 lemah.. bleh jd gila dibuatnyer.. aku pn pnah
Jd mcm nie..
Dluu,,mse sek rendah.. aku terg0l0ng dlm plajar yg agak baik..
Kputusan exam yg ok..
Dduk di klas yg pndai.. tp biler Upsr..
Aku hnya mampu dpt 1A jerr..
Aku mgeluh.. tp mse tuh bdk2 lg…
Cdeh ma ngn abh… aku xdpt bg kputusan yg baik pd mreka..
Naek sek menengah..
Aku msok klass yg agk baik…
Wlaupn result xelok.. tp tuhan bg aku nikmat dpt msuk klass baik..
Naek ting 3,aku msok klas pndai sbb dpt rzult yg baik..
Biler nk exam Pmr.. fmili aku htr g tusyen..
Hbis bratus2 semata2 suh aku dpt cemerlang Pmr..
Aku mse tuhh x pkir lgsung..
Mesh seronok hppy2 dgn kwn.. dlm kpala xpkir lg
Nk cmerlang..
Kuar result,dpt 2A jerr…
Cdehh family aku.. hbis duit byk.. tp hnya mampu dpt kputusan cm tuhh..
Ma aku malu nk bedpan dgn jiran2.. dye0rg ingt aku pndai..
Rupa2nya x.. adehhh
Naek ting 4,wlaupn rzult yg xlayak.. tp aku lyak jg msok klass
Sains 2… tuhan bg aku nikmat utk blajar di klass sains wlaupn
Rzult aku x elok..
Aku dpt twaran blajar di teknik.. aku tolak sbb memikirkn
Btapa prestij nyer msok klass sains nie..
Selama 2 thun blajar.. htr g tuisyen lg..
Las2 kuar rzult.. ini yg sgt2 memeritkn aku..
Aku hmya mampu dpt 6 kredit,3 gagal..
Cdeh lg fmili aku.. spupu aku dpt msok u.. dpt 7A lg..
Lg cdeh ma aku.. ma aku bndingkn aku ngn dyer..
Aku sbar.. lg pn dyer brhak bndingkn sbb dyer ma aku…
Lg ma aku cdeh biler naik van ngn mak2 sdara aku yg ank mreke
Spm cmerlang.. mreka memuji2 ank msing2 tnpa
Sedikit pn tdk btnya pd ma aku ttg rzult aku..
Baru aku sdar..
Darjat,hrga diri sese0rg itu di pndang tggi
Bler dpt kputusan byk A…
Aku tekad utk msok ting 6..
Dugaan lg.. nk msok poly,adtec x lulus.. u lg lh..
Msok ting 6.. msok klass sastera.. aku x msok tusyen.. aku tekad nk blajar..
Dpt klass las dlm klas sastera..
Biler result kuar..
Dpt 4P,1A,2B,2C,1lulus.. aku bd0a siang mlm supaya dpt msok U..
Bler aku dpt msok U,aku xnk sbb aku dpt UMK..
Aku riak sbb xnk dduk di klate.. nk dduk di luar..
Tuhan bg aku nikmat bserta dugaan..
Tuhan makbulkn doa aku msok U..
Tuhan bg aku dugaan ms0k k0s seni yg xder lgsung dlm kepakaran aku..xder lgsung aku minat.xder lgsung aku mintak..
Aku pkir ini dugaan aku kne trime.. biarlh..
Aku kne cube jg…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...