mencetuskan REVOLUSI MALAYA

Dec 26, 2010

ketakutan pd yg berkuasa!


Ketakutan.

Perkara yg mencengkam erat mahasiswa hari ini ialah ketakutan mereka untuk bersuara! Memang betul kita dtg di cini untuk belajar,tetapi boleh kah kita menurut sahaja kehendak pihak atasan yang kadang2 membuat kita seperti lembu dicucuk hidung dan melayan kita seperti anjing kurang!

Aku memang x puas hati!

Kita ada hak untuk memprotes! Tp dgn cara mahasiswa yg matang! X salah utk kita berpolitik! Tp guna cara dan kaedah yg betol! Masalah air.. kita duduk dicini selama 4 tahun! Kampus dh macam rumah kita! Salahkah kita utk menegur! Pihak atasan hnya ada semasa masa pejabat! Selebihnya dduk dirumah! Mereka xkan lalui masalah yg sama mcm para pelajar lalui! Kemudahan internet yg lembab! Air yg tiada! Adehhh! Klu menegur dgn lantang! Trus dicop plajar yg x berdisiplin! Aku bosan dgn benda nie! Ramai aku tgk yg x puas hati isu ini! Tp mereka diikat dgn perasaan takot apabila memikirkan kesan yg dihadapi apabila mereka bersikap lantang! Sgt2 sadis apabila kebebasan bersuara disekat2! Benda hnya akan melahirkan generasi plajar yg takot utk maju dan menegur!

Perkara ini lh yg akan menjadikan kita terus mundur dan tiada perasaan ambil berat.aku cukup2 lemah apabila pendirian pelajar yg berkobar2 utk memprotes isu yg menjatuhkan meraka,menyusahkn mereka tetapi mudah terpujuk dgn wang dan makanan! Bodoh! Mudah dibeli! Dan paling2 aku sakit hati pemimpin pelajar yg aku undi boleh menjawab nk bt mcm mana,sampi bila kta nk melawan! Adehh… soal pokoknya buka sampi bila,tapi keberanian utk kita menzahirkan rasa tidak puas hati kita trhdap pihak atasan! Tunjuk rasa kitidakpuasan kter dgn memboikot! Jgn jadikn kter mudah dibeli!

Kita x bt salah! Kta hnya melontarkn krtikan yg benar dan berasas!! Apa guna dicanangkn mahukan mahasiswa yg berwibawa,tp dri dalam disekat2 oleh pihak pentadbir!

Aku ckup2 benci tgk situasi yg blaku..bnda ini hnya melunturkn smgat plajar utk menjadi pemimpin yg berwibawa utk masa depan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...