mencetuskan REVOLUSI MALAYA

Apr 18, 2011

AKU BANGGA JADI ANAK Melayu





Aku bangga menjadi Melayu!
tp bukan melayu bertuankan perompak dan penyamun!
aku bangga menjadi melayu!
tapi bukan melayu yg perkauman kpd bangsa lain!
aku bangga menjadi melayu!
tp bukan melayu yg zalim pd bangsanya!
aku bangga menjadi melayu!
tp bukan melayu yg elit!
aku bangga menjadi melayu!
tp bukan melayu yg menikam bangsa sendiri!
aku bangga menjadi melayu!
tp bukan melayu rasuah!
tp bukan melayu yg melihat agama itu hnya lh hal ibadat shj..!

4 comments:

sud@is said...

bangga menjadi melayu yg ada kualiti, menghurmati dan dihurmati, berbudipekerti,
bukan membangga diri
menuding jari
dan lain2 yang dibenci

Unknown said...

gua ske MELAYU yg KETUANAN ISLAM!!!

Adwitch Rose said...

ungkapan ni"xkn Melayu hilang d dunia"...tp brbaloikh mlayu yg wujud kni mlupakn ksantunan Mlayu??Islam in Malay....

Unknown said...

mngapa perlu hebat dgn melayu jika kita sudah ada Islam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...